0
x

Kérdése van? Elakadt? Nem találja? Segítünk!
Bízza tapasztalt szakembereinkre!

Új generációs Valeo kuplung szettek

Tudta Ön, hogy minden második Európában eladott teherautóban Valeo tengelykapcsoló teljesít szolgálatot?
A francia gyártó mérnökei hosszú évtizedek óta dolgoznak kuplungszerkezetek és súrlódóanyagok fejlesztésén. Termékeiket nemcsak a nagy autógyártók és az alkatrész-kereskedések vásárolják, hanem maguk a konkurensek is.

A Valeo a Mercedes-Benz, az Iveco, a MAN és a Scania gyári alkatrészek vezető beszállítója.

A Valeo kínálata szinte teljesen lefedi az európai haszongépjárműparkot.

A kuplungtárcsa-átmérő 267-tól 430 mm-ig terjed

227 féle új kupungszett

151 féle felújított kupungszett

39 féle új szett haszonjárművekhez (267-300 mm)

95 f éle új és felújított szett közepes méretű járművekhez (350-395 mm)

244 féle új és felújított szett nehéz tehergépjárművekhez (dupla tárcsával is, 400-430 mm)


 

ÚJ vagy FELÚJÍTOTT? Ezt a Valeonál a vásárló döntheti el!

A felújított készletek főbb előnyei:

gyári minőség, az eredeti specifikációnak megfelelő

az új szettekhez viszonyítva kedvezőbb ár

ugyanúgy 2 év kilométer-korlátozás nélküli szavatosság Európában, mint az új készletek esetében


 

A Valeo súrlódó anyagai

A F510™ súrlódóanyag

Kézi váltókhoz ajánljuk!

Miért van szükség egy bizonyos anyagra nagy igénybevétel esetén?

- A manuális váltók felhasználása rendkívül széles körű: a terítő jellegű szállítmányozástól

kezdve a távolsági szállításon át egészen az építőipari járművekig.

- Nagymértékben hőálló anyagokra van szükség a nehéz vezetési feltételek és a teljes

terhelésű szállítás miatt.

A F510™ súrlódóanyagot ezekhez az igényekhez igazították.

- Mérsékelt terhelés alatti kopás.

- Magas súrlódási együttható.

- Nem hajlamos a csúszásra: jó súrlódás magas hőmérsékleten is.

 

A F830™ súrlódóanyag



Robotizált váltókhoz ajánljuk!

Az F830™ súrlódóanyagot távolsági szállításhoz fejlesztették ki.

- A flottamenedzserek nagy része a robotizált váltókat részesíti előnyben.

- A vezetési kényelem egyre fontosabbá válik.

Az F830™ súrlódóanyagot ezekhez az igényekhez igazították

- Csökkentett rezonancia: a rezgések sebességváltás közben jelentkeznek,

ez pedig károsítja a sebességváltót és csökkenti a vezetési kényelmet.

- Nagy kopás- és törésállóság.


 

A F510™ és az F830™ súrlódóanyag karakterisztikája


- Azbeszt-, ólom-, szervesoldószer-, valamint kerámia- és aramidrostmentes.

- Megelőzi, hogy a szerelők a tengelykapcsolóház felnyitásakor irritáló rostokat

lélegezzenek be.

- Mentesíti a műhelybeli környezetet a veszélyes hulladékoktól.


Az alábbi gombra kattintva megtekintheti a Valeo  F510 és F830 súrlódóanyagok választékát haszongépjármű típus szerint: 


 

Valeo F830™ súrlódóanyag előnyei
 

Az Európai Unió környezetvédelmi intézkedéseinek megfelelően a tehergépjármű gyártók a károsanyag-kibocsátás csökkentése érdekében új fejlesztéseket vetnek be. A modern haszonjármű-motorok meglehetősen alacsony fordulatszámon üzemelnek. Ezért a hatékony erőátvitel komoly kihívást jelent, különösképp, hogy az üzemeltetők a lehető leghosszabb élettartamot várják el.

Hogy jelenkorunk teherautói megfelelhessenek az Euro 6-os környezetvédelmi előírásoknak, a Valeo kifejlesztett egy vadonatúj súrlódóréteget, ami az F830® típuskódot kapta. Ez a bevonat kisebb súrlódási együtthatójának köszönhetően kifinomultabban továbbítja a forgatónyomatékot, ugyanakkor kevésbé merev, mint a hagyományos rétegek, így mérséklődnek a vibrációk és halkabbá válik a hajtáslánc működése. További előnye, hogy jóval strapabíróbb, mint a klasszikus kuplungok, tehát jelentősen csökkenthetnek a karbantartási költségek, s mivel nem tartalmaz aramidszálakat (köznyelven: kevlárt), környezetvédelmi szempontból is felülmúlja elődeit.

Az F830®-cal bevont kuplungtárcsa kézi kapcsolású és félautomatikus váltókhoz is tökéletes választás. Ezt bizonyítja, hogy utóbbiaknál akár kétszeres futásteljesítmény is elérhető, méghozzá úgy, hogy futásteljesítmény alatt valójában nem a megtett kilométerek számát értjük, hanem a sebességváltásokét. Hogy ez mit jelent pontosan? A kézi kapcsolású nyomatékelosztóval felszerelt nyergesvontatóknál akár 600 ezer kilométert is kibírhat a – rendeltetésszerűen használt – tengelykapcsoló, míg a félautomatikus váltóval harcba küldött kamionok kb. 1,2 millió kilométert tesznek meg kuplungcsere nélkül. A javarészt urbánus környezetben dolgozó szemétszállító teherautóknál ez a két érték mindössze harminc-, illetve hatvanezer kilométer, ami nem meglepő, hiszen ebben a munkakörben sokkal gyakoribbak az elindulások és a megállások, a váltások mennyiségéről nem beszélve. Ez remekül szemlélteti, hogy a félautomatikus váltókra jellemző rövidebb kuplungcsúsztatásnak mekkora jelentősége van – akár meg is duplázható az élettartam.

Valeo TH kuplungtárcsák vadonatúj nemzedéke

A legmodernebb műszaki megoldásokat felvonultató Valeo teherautó-kuplungok csökkentik az üzemanyag-fogyasztást és segítenek megfelelni a környezetvédelmi előírásoknak.

Azok a készletek, amelyek ilyen típusú kuplungtárcsákat tartalmaznak, kifejezetten tehergépjármű- és buszgyártóknak készülnek, de utólagos alkatrészként is elérhetők.

A Valeo TH kuplungtárcsák első körben három készlet részeként jelentek meg az utólagos alkatrészek piacán. Ezekből kettő Scania buszokhoz ideális, egyet pedig Renault és Volvo tehergépkocsikhoz kínálnak.

A Valeo TH kuplungtárcsák akár 3500 Nm-es forgatónyomaték átvitelére is képesek, csillapítási teljesítményük pedig 30 százalékkal felülmúlja az előző generációét.

A motorfordulat alacsonyan tartása az üzemanyag-fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás csökkentésének, valamint a forgatónyomaték növelésének egyik leghatékonyabb módja. Igen ám, de az alsó fordulatszám-tartományban a rezgések is erősebbek, így hangosabbá válik a hajtáslánc és a váltó is gyorsabban hibásodik meg. Ebből fakad hát a dilemma: megéri a nagyobb nyomaték az erősebb vibrációt? Minél alacsonyabb ugyanis a fordulatszám, annál erősebbek a rezgések.
 

Megéri a nyomaték a vibrációt? – ez itt a kérdés.
 

A gordiuszi csomót a Valeo szakemberei vágták át, tudniillik kifejlesztették a korszakalkotó lengéscsillapító rendszerre épülő TH kuplungtárcsát. A TH tárcsa 30 százalékkal nagyobb csillapítási teljesítményre lehet büszke, mint a TG néven forgalmazott kivitel, és – felhasználástól függően – akár 3500 Nm-es forgatónyomaték átvitelére is képes. Alkalmazásával akár 200 f./percig is csökkenthető a motorfordulat, tehát akár 3%-os fogyasztáscsökkenés is elérhető.


A TH típusú tárcsák jellemzői

Hogy lehetséges mindez? Míg a TG tárcsákban a rugótartó tányér átmérője 254 mm, a TH-nál 285 milliméter mérhető. Milyen előny származik a nagyobb átmérőből? Hatékonyabb a rezgésszűrés és – bizonyos esetekben – nagyobb forgatónyomaték vihető át (akár 3500 Nm is), nem mellesleg csendesebb a hajtáslánc működése. A rendszer olyannyira hatékony, hogy bizonyos modelleknél a kettős tömegű lendkerék beépítését is feleslegessé teszi.

A rugótartó tányérok átmérőjének összehasonlítása a GD, a TG és TH tengelykapcsolóknál

A TH lengéscsillapítóknál a mozgás szögtartománya 20 százalékkal nagyobb, így még optimálisabb lehet a rezgésszűrés, az új, Valeo által fejlesztett rugóágy pedig behatárolja a rugók hajlását, ezáltal a teljes rendszert megbízhatóbbá teszi.

Az előcsillapítók már a TG tárcsákban megjelentek, elsődleges feladatuk, hogy üres fokozatban is kifinomulttá tegyék a hajtáslánc működését. A TH tárcsáknál kevésbé feszesek a rugók, ami még optimálisabb csillapítást garantál, azaz ugyanakkora forgatónyomatéknál lágyabb a működés az előző generációhoz viszonyítva.

Rugófeszesség és forgatónyomaték a különféle kuplungtárcsa-típusoknál

Mindig OE-színvonalú súrlódóréteg-minőség

Vessünk egy pillantást a súrlódórétegek alapanyagaira! A TH tárcsánál a súrlódóréteg felülete kisebb, mint a TG-nél, ennek azonban nincs negatív hatása a tengelykapcsoló működésére. A Valeo mindig ugyanazt a kiemelkedő minőségű alapanyagot használja a súrlódóréteghez, függetlenül attól, hogy járműgyártóknak készíti a kuplungtárcsát vagy az utólagos alkatrészek vásárlóinak. Az OE-minőségű súrlódóréteg fokozottan hőálló és jelentősen mérsékeli az ún. kuplungremegést. A hornyok új, Valeo által kidolgozott elrendezése és kialakítása számottevően növeli a súrlódási együtthatót.

Tökéletes megoldás robotizált váltóval felszerelt tehergépkocsikhoz és buszokhoz

Páratlan rezgéscsökkentő képességéből fakadóan a TH tárcsa remekül passzol a robotizált váltóval felszerelt tehergépkocsikhoz és buszokhoz, főként azon erőátviteli egységek esetében, melyeknél az – alsó fordulatszám-tartományban tanúsított – rezgéscsillapítás fontosabb a hőterheléssel szembeni ellenállóságnál.

Ez azért különösen fontos, mert a robotizált váltóval kínált haszonjárművek iránti kereslet évről évre jelentősen nő. A Valeo szakemberei időben felismerték ezt a piaci folyamatot, és TH tárcsák vadonatúj nemzedékét dolgozták ki, melyek Euro 6, sőt Euro 7 besorolású modellek gyári alkatrészeként is bizonyítottak már.


A webshop jelenlegi kínálata az F510 és az F830 súrlódó anyagú tárcsákkal:
 

Valeo F510
alkalmazás Valeo cikkszám B&F cikkszám / ugrás a webshopba
SCANIA R / P / T 827054 007979
RENAULT TRUCKS Midlum 827073 003919
RENAULT TRUCKS Premium 827164 000098
IVECO Stralis 827172 012003
IVECO Eurocargo 827177 002543
MERCEDES-BENZ Atego 827258 001673
DAF HD CF / XF 827282 002128
SCANIA R / P / T 827293 000309
Valeo F830
MERCEDES-BENZ Actros Euro 6 827442 201384
SCANIA 827294 000309
SCANIA 827492 013117
SCANIA 827494 012261

A Valeo listában nem szereplő termékkínálata rövid szállítási határidővel megrendelhető! Bővebb tájékoztatásért keresse szakértő munkatársainkat!