Kérdése van? Elakadt? Nem találja? Segítünk!
Bízza tapasztalt szakembereinkre!
Tudta Ön, hogy minden második Európában eladott teherautóban Valeo tengelykapcsoló teljesít szolgálatot?
A francia gyártó mérnökei hosszú évtizedek óta dolgoznak kuplungszerkezetek és súrlódóanyagok fejlesztésén. Termékeiket nemcsak a nagy autógyártók és az alkatrész-kereskedések vásárolják, hanem maguk a konkurensek is.
A Valeo a Mercedes-Benz, az Iveco, a MAN és a Scania gyári alkatrészek vezető beszállítója.
A Valeo kínálata szinte teljesen lefedi az európai haszongépjárműparkot.
A kuplungtárcsa-átmérő 267-tól 430 mm-ig terjed
227 féle új kupungszett
151 féle felújított kupungszett
39 féle új szett haszonjárművekhez (267-300 mm)
95 f éle új és felújított szett közepes méretű járművekhez (350-395 mm)
244 féle új és felújított szett nehéz tehergépjárművekhez (dupla tárcsával is, 400-430 mm)
ÚJ vagy FELÚJÍTOTT? Ezt a Valeonál a vásárló döntheti el!
A felújított készletek főbb előnyei:
gyári minőség, az eredeti specifikációnak megfelelő
az új szettekhez viszonyítva kedvezőbb ár
ugyanúgy 2 év kilométer-korlátozás nélküli szavatosság Európában, mint az új készletek esetében
A Valeo súrlódó anyagai
A F510™ súrlódóanyag
Kézi váltókhoz ajánljuk!
Miért van szükség egy bizonyos anyagra nagy igénybevétel esetén?
- A manuális váltók felhasználása rendkívül széles körű: a terítő jellegű szállítmányozástól
kezdve a távolsági szállításon át egészen az építőipari járművekig.
- Nagymértékben hőálló anyagokra van szükség a nehéz vezetési feltételek és a teljes
terhelésű szállítás miatt.
A F510™ súrlódóanyagot ezekhez az igényekhez igazították.
- Mérsékelt terhelés alatti kopás.
- Magas súrlódási együttható.
- Nem hajlamos a csúszásra: jó súrlódás magas hőmérsékleten is.
A F830™ súrlódóanyag
Robotizált váltókhoz ajánljuk!
Az F830™ súrlódóanyagot távolsági szállításhoz fejlesztették ki.
- A flottamenedzserek nagy része a robotizált váltókat részesíti előnyben.
- A vezetési kényelem egyre fontosabbá válik.
Az F830™ súrlódóanyagot ezekhez az igényekhez igazították
- Csökkentett rezonancia: a rezgések sebességváltás közben jelentkeznek,
ez pedig károsítja a sebességváltót és csökkenti a vezetési kényelmet.
- Nagy kopás- és törésállóság.
A F510™ és az F830™ súrlódóanyag karakterisztikája
- Azbeszt-, ólom-, szervesoldószer-, valamint kerámia- és aramidrostmentes.
- Megelőzi, hogy a szerelők a tengelykapcsolóház felnyitásakor irritáló rostokat
lélegezzenek be.
- Mentesíti a műhelybeli környezetet a veszélyes hulladékoktól.
Az alábbi gombra kattintva megtekintheti a Valeo F510 és F830 súrlódóanyagok választékát haszongépjármű típus szerint:
Valeo F830™ súrlódóanyag előnyei
Az Európai Unió környezetvédelmi intézkedéseinek megfelelően a tehergépjármű gyártók a károsanyag-kibocsátás csökkentése érdekében új fejlesztéseket vetnek be. A modern haszonjármű-motorok meglehetősen alacsony fordulatszámon üzemelnek. Ezért a hatékony erőátvitel komoly kihívást jelent, különösképp, hogy az üzemeltetők a lehető leghosszabb élettartamot várják el.
Hogy jelenkorunk teherautói megfelelhessenek az Euro 6-os környezetvédelmi előírásoknak, a Valeo kifejlesztett egy vadonatúj súrlódóréteget, ami az F830® típuskódot kapta. Ez a bevonat kisebb súrlódási együtthatójának köszönhetően kifinomultabban továbbítja a forgatónyomatékot, ugyanakkor kevésbé merev, mint a hagyományos rétegek, így mérséklődnek a vibrációk és halkabbá válik a hajtáslánc működése. További előnye, hogy jóval strapabíróbb, mint a klasszikus kuplungok, tehát jelentősen csökkenthetnek a karbantartási költségek, s mivel nem tartalmaz aramidszálakat (köznyelven: kevlárt), környezetvédelmi szempontból is felülmúlja elődeit.
Az F830®-cal bevont kuplungtárcsa kézi kapcsolású és félautomatikus váltókhoz is tökéletes választás. Ezt bizonyítja, hogy utóbbiaknál akár kétszeres futásteljesítmény is elérhető, méghozzá úgy, hogy futásteljesítmény alatt valójában nem a megtett kilométerek számát értjük, hanem a sebességváltásokét. Hogy ez mit jelent pontosan? A kézi kapcsolású nyomatékelosztóval felszerelt nyergesvontatóknál akár 600 ezer kilométert is kibírhat a – rendeltetésszerűen használt – tengelykapcsoló, míg a félautomatikus váltóval harcba küldött kamionok kb. 1,2 millió kilométert tesznek meg kuplungcsere nélkül. A javarészt urbánus környezetben dolgozó szemétszállító teherautóknál ez a két érték mindössze harminc-, illetve hatvanezer kilométer, ami nem meglepő, hiszen ebben a munkakörben sokkal gyakoribbak az elindulások és a megállások, a váltások mennyiségéről nem beszélve. Ez remekül szemlélteti, hogy a félautomatikus váltókra jellemző rövidebb kuplungcsúsztatásnak mekkora jelentősége van – akár meg is duplázható az élettartam.
Valeo TH kuplungtárcsák vadonatúj nemzedéke
A legmodernebb műszaki megoldásokat felvonultató Valeo teherautó-kuplungok csökkentik az üzemanyag-fogyasztást és segítenek megfelelni a környezetvédelmi előírásoknak.
Azok a készletek, amelyek ilyen típusú kuplungtárcsákat tartalmaznak, kifejezetten tehergépjármű- és buszgyártóknak készülnek, de utólagos alkatrészként is elérhetők.
A Valeo TH kuplungtárcsák első körben három készlet részeként jelentek meg az utólagos alkatrészek piacán. Ezekből kettő Scania buszokhoz ideális, egyet pedig Renault és Volvo tehergépkocsikhoz kínálnak.
A Valeo TH kuplungtárcsák akár 3500 Nm-es forgatónyomaték átvitelére is képesek, csillapítási teljesítményük pedig 30 százalékkal felülmúlja az előző generációét.
A motorfordulat alacsonyan tartása az üzemanyag-fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás csökkentésének, valamint a forgatónyomaték növelésének egyik leghatékonyabb módja. Igen ám, de az alsó fordulatszám-tartományban a rezgések is erősebbek, így hangosabbá válik a hajtáslánc és a váltó is gyorsabban hibásodik meg. Ebből fakad hát a dilemma: megéri a nagyobb nyomaték az erősebb vibrációt? Minél alacsonyabb ugyanis a fordulatszám, annál erősebbek a rezgések.
Megéri a nyomaték a vibrációt? – ez itt a kérdés.
A gordiuszi csomót a Valeo szakemberei vágták át, tudniillik kifejlesztették a korszakalkotó lengéscsillapító rendszerre épülő TH kuplungtárcsát. A TH tárcsa 30 százalékkal nagyobb csillapítási teljesítményre lehet büszke, mint a TG néven forgalmazott kivitel, és – felhasználástól függően – akár 3500 Nm-es forgatónyomaték átvitelére is képes. Alkalmazásával akár 200 f./percig is csökkenthető a motorfordulat, tehát akár 3%-os fogyasztáscsökkenés is elérhető.
A TH típusú tárcsák jellemzői
Hogy lehetséges mindez? Míg a TG tárcsákban a rugótartó tányér átmérője 254 mm, a TH-nál 285 milliméter mérhető. Milyen előny származik a nagyobb átmérőből? Hatékonyabb a rezgésszűrés és – bizonyos esetekben – nagyobb forgatónyomaték vihető át (akár 3500 Nm is), nem mellesleg csendesebb a hajtáslánc működése. A rendszer olyannyira hatékony, hogy bizonyos modelleknél a kettős tömegű lendkerék beépítését is feleslegessé teszi.
A rugótartó tányérok átmérőjének összehasonlítása a GD, a TG és TH tengelykapcsolóknál
A TH lengéscsillapítóknál a mozgás szögtartománya 20 százalékkal nagyobb, így még optimálisabb lehet a rezgésszűrés, az új, Valeo által fejlesztett rugóágy pedig behatárolja a rugók hajlását, ezáltal a teljes rendszert megbízhatóbbá teszi.
Az előcsillapítók már a TG tárcsákban megjelentek, elsődleges feladatuk, hogy üres fokozatban is kifinomulttá tegyék a hajtáslánc működését. A TH tárcsáknál kevésbé feszesek a rugók, ami még optimálisabb csillapítást garantál, azaz ugyanakkora forgatónyomatéknál lágyabb a működés az előző generációhoz viszonyítva.
Rugófeszesség és forgatónyomaték a különféle kuplungtárcsa-típusoknál
Mindig OE-színvonalú súrlódóréteg-minőség
Vessünk egy pillantást a súrlódórétegek alapanyagaira! A TH tárcsánál a súrlódóréteg felülete kisebb, mint a TG-nél, ennek azonban nincs negatív hatása a tengelykapcsoló működésére. A Valeo mindig ugyanazt a kiemelkedő minőségű alapanyagot használja a súrlódóréteghez, függetlenül attól, hogy járműgyártóknak készíti a kuplungtárcsát vagy az utólagos alkatrészek vásárlóinak. Az OE-minőségű súrlódóréteg fokozottan hőálló és jelentősen mérsékeli az ún. kuplungremegést. A hornyok új, Valeo által kidolgozott elrendezése és kialakítása számottevően növeli a súrlódási együtthatót.
Tökéletes megoldás robotizált váltóval felszerelt tehergépkocsikhoz és buszokhoz
Páratlan rezgéscsökkentő képességéből fakadóan a TH tárcsa remekül passzol a robotizált váltóval felszerelt tehergépkocsikhoz és buszokhoz, főként azon erőátviteli egységek esetében, melyeknél az – alsó fordulatszám-tartományban tanúsított – rezgéscsillapítás fontosabb a hőterheléssel szembeni ellenállóságnál.
Ez azért különösen fontos, mert a robotizált váltóval kínált haszonjárművek iránti kereslet évről évre jelentősen nő. A Valeo szakemberei időben felismerték ezt a piaci folyamatot, és TH tárcsák vadonatúj nemzedékét dolgozták ki, melyek Euro 6, sőt Euro 7 besorolású modellek gyári alkatrészeként is bizonyítottak már.
A webshop jelenlegi kínálata az F510 és az F830 súrlódó anyagú tárcsákkal:
Valeo F510 | ||
alkalmazás | Valeo cikkszám | B&F cikkszám / ugrás a webshopba |
SCANIA R / P / T | 827054 | 007979 |
RENAULT TRUCKS Midlum | 827073 | 003919 |
RENAULT TRUCKS Premium | 827164 | 000098 |
IVECO Stralis | 827172 | 012003 |
IVECO Eurocargo | 827177 | 002543 |
MERCEDES-BENZ Atego | 827258 | 001673 |
DAF HD CF / XF | 827282 | 002128 |
SCANIA R / P / T | 827293 | 000309 |
Valeo F830 | ||
MERCEDES-BENZ Actros Euro 6 | 827442 | 201384 |
SCANIA | 827294 | 000309 |
SCANIA | 827492 | 013117 |
SCANIA | 827494 | 012261 |
A Valeo listában nem szereplő termékkínálata rövid szállítási határidővel megrendelhető! Bővebb tájékoztatásért keresse szakértő munkatársainkat!