MIBEN MÁS AZ ÚJ SZETT?
Az Euroclutch EC 10400 minden lényeges elemében modernebb, tartósabb, a paraméterei jobbak. Először is új tárcsát kapott. A régi tárcsán a vibráció csillapítására gumituskókat használtak. Az új tárcsán hatékonyabb, 6 rugós rezgéscsillapító tagot alkalmaznak. A rugók nagyobb tartományban, lineárisan működnek, és a tárcsa teljes élettartama alatt megőrzik csillapító tulajdonságaikat. A régi tárcsán hagyományos ferodolos súrlódóanyag van. Az új tárcsa 7 kerámia szinterpárost kapott. A kerámia szinter kuplung súrlódóanyaga szinterezett fém, amely kerámia és fémpor keverékéből áll. Ezek az anyagok speciális eljárással, a szinterezéssel készülnek, ami során a porokat magas hőmérsékleten összekötik anélkül, hogy megolvasztanák őket, így egy nagy szilárdságú és hőálló kompozitot hoznak létre. Ez a technológia nagy súrlódási együtthatót és magas kopásállóságot biztosít. A szinterezett kerámiabetétes kuplungtárcsa nagyobb teljesítményű, ellenáll a magas hőmérsékletnek, nagyobb nyomatékot tud átvinni. Ezért ideális verseny- és tuning autókhoz, és ebből fakadóan erőgépekben is előrelépés a hagyományos kuplunggal szemben.

A kuplungszerkezet is más kialakítású. A régi szerkezetben tekercsrugók nyomják a tárcsát a szerkezet és a lendkerék közé. Ez kiviteltől függően 3x3 vagy 3x4 tekercsrugót jelent a régi szerkezetnél. A kinyomócsapágy kiemelőkarok segítségével nyomja össze a rugókat a kuplung oldásához. Az új tárcsa parabolarugós felépítésű. A parabolarugós típusú nyomólemez egy darabból álló membránrugót, vagy más néven tányérrugót használ. A rugó körben forgáscsapokon van megtámasztva egy támasztógyűrűvel. A membránrugó parabola formájú íve miatt a rugókarakterisztika más, mint a régi tekercsrugós szerkezetnél. A szerkezet erős nyomóerővel rendelkezik zárt állapotban. A kinyomócsapágy ahogy benyomja a rugó szelvényeit, a membránrugó holtpontján átlendülve csökken a további benyomáshoz szükséges erő. A forgáspontokon átbillenő rugóperem elmozdítja a nyomólapot, oldja a kuplungot. A gyakorlatban ez annyit jelent, hogy a kuplungpedál viszonylag könnyű pedálerővel benyomható és simább kapcsolást tesz lehetővé, mint a régi típusok. Az MTZ traktor esetében ez kisebb pedálerőt jelent, amely sok váltással járó használat esetén jelentősen megkönnyíti a munkát.
Az EUROCLUTCH előnyei:
A parabolarugós kuplungszerkezetnek köszönhetően a kuplung működtetéséhez sokkal kevesebb pedálerő szükséges. Sokkal jobb a kapcsolási érzet, kényelmesebb munkavégzést tesz lehetővé. Sok kapcsolást igénylő pl. homlokrakodó üzemben sem olyan fárasztó a munka. A szinterezett kerámiabetétes kuplungtárcsa nagyobb terhelhetőségű és sokkal hosszabb élettartamú.
KÉNYELEM, TERHELHETŐSÉG, ÉLETTARTAM
„SZINTE JÁTÉK A MUNKA”
MODERNIZÁLJA ÖN IS MTZ TRAKTORÁT!
CSERÉLJE AZ ERŐÁTVITELI RENDSZERT
EUROCLUTCH KUPLUNGSZETTRE!
Az alábbi MTZ cikkszámokat váltja ki:
Kuplungszerkezet: 80-1601090
kuplungtárcsa: 85-1601130
kinyomócsapágy: 50-1601180
A szett B&F cikkszáma: 015757
Az EUROCLUTCH bemutatása
Az EUROCLUTCH körülbelül 20 éve jelent meg a magyar piacon, elsősorban buszokba és teherautókba való kuplung alkatrészekkel. Több, mint 1 500 kuplungszett, közel 7 500 kuplungszerkezet és 15 000 kuplungtárcsa tapasztalata alapján az intenzív igénybevételt is hasonlóan bírja, mint a gyári alkatrészek. Az EUROCLUTCH buszokban és teherautókban már bizonyított!